האם גולן טלקום בדרך להימכר לאחת ממתחרותיה המשמעותיות?

ישראל פרייא | צילום: אסף רביבו No Comments on האם גולן טלקום בדרך להימכר לאחת ממתחרותיה המשמעותיות?
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתקופה האחרונה מתגברים הדיווחים בדבר כוונותיו של מכאל גולן, הבעלים של חברת התקשורת "גולן טלקום", למכור את החברה. עיתונאים רבים כמו גם בכירי המשק עוקבים באינטנסיביות אחרי גולן, מתוך הבנה כי משמעות מכירת החברה -אם אכן תתממש- חורגת בהרבה מגבולות הבעלים שלה.

אחרי שנים רבות בהם שלטו חברות הסלולר הגדולות בשוק, הובילו במשרד התקשורת מהפכה שאיפרה לשחקנים חדשים להיכנס, ובכך להביא לתחרות שהורידה את מחירי הענף באופן דרמטי. גולן טלקום מהווה את אחד הסמנים הבולטים לשינוי שעבר הענף, כשהחברה מביאה גישה צעירה, רעננה, ובעיקר אלטרנטיבה זולה.

אם תימכר החברה, הרי שזו תהיה מכה מורלית למי שפיתח תקווה כי השוק הישראלי נפתח, וכי יש סיכוי להילחם במונופולים הגדולים והדורסניים. גולן עצמו, אגב, מכחיש עד כה את הפרסומים על מכירת החברה, ואף ניצל את זה לפרסומות בהם הוא מכריז כי מבחינתו …הכל עשר.

TheMarker חושף הערב כי מתנהלים מגעים למיזוג בין HOT מובייל לבין גולן טלקום. העיתון מציין כי מדובר בשילוב בין בין השחקנית הרביעית בגודלה לבין השחקנית החמישית בגודלה בענף הסלולר, וכי גם אם הן יאוחדו – עדיין תהיה זאת חברת הסלולר הקטנה בשוק.

חברת HOT מובייל נמצאת בבעלות איש העסקים פטריק דרהי, המחזיק באחת מקבוצות התקשורת המובילות בעולם. בינו לבין גולן קיימת יריבות עיסקית מרה, שזה עוד מכשול קטן ביחס לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים בדרך לביצוע מיזוג ענק שכזה.

למרות שחברת גולן הינה פרטית ודיווחיה אינם חשופים לציבור, מנתח העיתון נתונים והערכות שונות ולפיהן מחיר העסקה עשוי לעמוד על קרוב לחצי מיליארד שקל, שישלשל לידיו היזם הצעיר מיכאל גולן.

ב-HOT, אלטיס וגולן טלקום, לא מסרו ל TheMarker תגובה.



0 תגובות